My Kawaii Blog

Bonjour!
Hey ! Good days to you!


assalamualaikum!welcome to my blog . at first aku nak ucapkan berjuta-juta terimakasih sebab korang sudi untuk jenguk belog aku yang tak seberape ni, and I wish you Happy reading my blog. Thanks!ikhlas dari aku irisha fatihah.

Status : saya Nur irisha Fatihah berbesar hati pada hari ni sebab ko sudi datang belog aku ni walaupun korang tak bace korang klik ke page ni pun dah buat aku punye hati kembang kuncup dah. bye :D


Tagboard
Footprints here!



Credits

Basecode: MissBunnie.
Full edit: Zalfa
awner blog: cisha aldama

demam
Assalamualaikum.
dear belog, sha mule start demam hari sabtu baru-baru ni. waktu tu sha ada kelas tambahan k.hidup dan matematik. satu matapelajaran mengambil masa selama 2 jam. so waktu first waktu KH start pukul 8 sampai                  
                       pukul 10. 10 hingga 10.30 rehat. 10.30 hingga 12-30 waktu mate.
sepuluh minit sebelum rehat kepala sha dah mule pening, waktu dalam kelas mate mulelah rasa kepala macam nak pecah. lepastu saat yang ditunggu-tunggu pon tibe nasib abah datang amek kalau tak naik rapid la jawabnye.
sampai je kat rumah terus cari panadol. tapi xde. rase nak menjerit pon ade.. huarggghh. dahla x daye die pulak menghilangkan diri. abah kate die nak keluar nanti die balik die beli panadol. sejam die keluar, bile die balik sha tanya mane panadol?
abah cakap lupe puloks nak beli atduhh
menunggu la lagi..
lepas je makan ubat, baring-baring atas tilam teringat semule demam waktu f1. ingat lagi waktu tu waktu sekola. cikgu telefon parent suh amek. yang datang amek kakak yang selalu dijadikan kawan sepergaduhan. ingatkan dia tak sayang kite sebab kami selalu bergaduh. sampai je kat rumah tak kire
dah dengan kasut-kasut aku bawak masuk ke dalam rumah dan terus terjun atas sofa and terlelap.
tibe-tibe..
aku terase ade orang cbutkan kasut and setokeng aku terus tersedar. rupa-rupanya die yang cabutkan. waktu tu terharu la jugak. orang yang selalu mencari silap aku dan memarahi aku an rakan gaduhan aku tetibe caring pasal aku.
manalah aku tak tersentuh hati..
betul lah kata pepatah: air dicincang tak akan putus.
marah,benci macam mane pon kite terhadap seseorang tu mesti ada perasaan sayang walaupun
sedikit!

okey tadi Sha on9 pergi page UAI. dia kata

"RAMAI ORANG dah jadi tabiat bila nak membelek Quran, dia jilat jari biar basah guna air luir, pastu dia belek Quran. Hukumnya HARAM mengenakan air liur pada Quran. Walaupun air liur tu bukan najis tetapi ia sesuatu yang kotor, jijik. Cuba jilat jari mung pastu calit kat muka orang lain. Dia marah tak? Marah lah. Itu tanda air liur itu kotor. Mana boleh kenakan benda yang kotor pada Quran.

Nanti ada orang kata, "habis tu nak belek muka surat Quran licin nak buat macamana ustaz?". Gunalah air paip! Letak dalam cawan kat sebelah mung. Kalau tak cukup secawan, ambil air satu baldi, apa susah!

"Nak buat macamana ustaz, dulu saya tak tau, ingatkan tak apa...". Dah tau ni, istighfar lah banyak-banyak, pohon keampunan dari Allah"